Wycieczka do Gliwic klasy 3a

W  piękny, choć dość mroźny listopadowy dzień,  dokładnie 20.XI.2015r. klasa IIIa gimnazjum wybrała się na wycieczkę. Wszyscy uczestnicy wycieczki zebrali się przed  szkołą o godz. 8.50 i z niecierpliwością oczekiwali przyjazdu autobusu. Humory dopisywały. Nasza wychowawczyni pani Iwona Gorol oraz pani Ewa Kiecka po sprawdzeniu listy obecności i przypomnieniu regulaminu wyjazdu, ogłosiły wycieczkę jako rozpoczętą. Wsiedliśmy zatem do autobusu i ruszyliśmy w drogę do Gliwic. Pierwszym punktem naszej wycieczki było Muzeum Piastowskie. Tam było naprawdę bardzo ciekawie. Muzeum to może pochwalić się  bardzo bogatymi zbiorami z terenów Gliwic i okolic.  Pani przewodnik opowiadała nam o tym, jak powstawało miasto, co znajdowało się na terenie Gliwic w dawnych czasach. Mogliśmy również zobaczyć i poczuć jaka atmosfera panowała w domach rodzinnych naszych babć i prababć. Szczególną uwagę zwróciliśmy na wyposażenie kuchni, gdzie stał stary byfyj, kachlok, wisiała nudelkula i wiele innych sprzętów z minionej epoki. Mogliśmy również podziwiać wspaniałe stroje damskie i męskie: kiecki i anzugi. Kolejnym punktem naszego wyjazdu była Palmiarnia. Mieliśmy kawałek drogi do przejścia, więc w tym czasie mogliśmy coś przekąsić. W Palmiarni bardzo mile nas przywitano. Chwilę później przyszła do nas uśmiechnięta pani  przewodnik i zaprosiła nas do zwiedzania.  Gdy zobaczyliśmy pierwszy pawilon na naszych twarzach było widać zaskoczenie. Palmy, które się tam znajdowały sięgały sufitu! To było nieprawdopodobne. W Palmiarni można było zobaczyć rośliny, o których dotąd tylko słyszeliśmy. Widzieliśmy drzewa na których rosną przróżne owoce, które zjadamy na co dzień. Widzieliśmy kawę na krzewie, liście różnych herbat i wiele innych kolorowych roślin. Ciekawostką Palmiarni od niedawna są również ogromne akwaria, w których pływa wiele gatunków ryb z całego Świata.  Był to jeden z najciekawszych pawilonów. Ostatnim etapem wyjazdu była restauracja.  Najedliśmy się do syta, odpoczęliśmy i mieliśmy okazję do wymiany wrażeń z wycieczki. Wycieczkę uważamy za  bardzo udaną. Bardzo nam się podobało i mamy nadzieję, że nasza wychowawczyni zgodzi się zorganizować nam co najmniej jeszcze jeden taki wyjazd!