Kontakt
e-mail: sekretariat@sp2.laziska.pl
e-mail: sekretariat@sp2.laziska.pl
TYDZIEŃ I Organizacja pracy świetlicy.
Dzieci klas pierwszych poznają świetlicę szkolną. Aktywnie zaznajamiają się z zasadami właściwego zachowywania się:
REGULAMIN PRZEBYWANIA W ŚWIETLICY
10. Informujemy o każdym wyjściu ze świetlicy.
12. Przed lekcjami i po skończonych lekcjach przychodzimy do świetlicy i swoją obecność zgłaszamy wychowawcy.
13. Nie krzyczymy, nie biegamy.
14. Nie ruszamy cudzych rzeczy.
15. Nie przeklinamy, nie hałasujemy.
16. Nie niszczymy cudzych prac.
17. Pomagamy słabszym.
Poznają również Prawa i Obowiązki Świetlika. Próbują dyskutować o tym, jakie cechy charakteru posiada dobry i zły uczeń. Przy pomocy nauczyciela świetlicy stworzono listę idealnego ucznia.
W pierwszym tygodniu dzieci zapoznały się również z całorocznym konkursem świetlicowym, którego celem jest comiesięczne wyłanianie „Bohatera miesiąca”. W świetlicy znajdują się na gazetce dwa autobusiki – różowy i niebieski, do których przyklejane są karteczki z imieniem i nazwiskiem dziecka, które w danym dniu jest AKTYWNE, ZDYSCYPLINOWANE lub POMOCNE W SPRZĄTANIU ŚWIETLICY.
W tym miesiącu Bohaterami zostali: Karolina z kl.2a, Ola z kl.2a oraz Damian z kl.2b.
TYDZIEŃ II Bezpieczna droga do szkoły.
W tym tygodniu dzieci poznają zasady bezpiecznego poruszania się po świetlicy i szkole. Poprzez zabawę poznają zasady ruchu drogowego. Ćwiczą sposób poruszania się w pobliżu ruchliwej drogi.
TYDZIEŃ III Wspomnienia z wakacji.
Z rozrzewnieniem wspominamy wakacje, miejsca, których uczniowie spędzali letni wypoczynek, ze wskazaniem na mapie kraju i miejscowości pobytu wakacyjnego. Dzieci przypominały czym podróżowały oraz poznawały środki lokomocji, które stosowane były dawniej. Czytaliśmy również literaturę dziecięcą ze wskazaniem tematyki wakacyjnej.
TYDZIEŃ IV Przeciwdziałanie agresji.
Zabawa i nauka w grupie może przysporzyć czasem nie lada problemy, dlatego ważna jest nauka życia w przyjaźni. Wychowankowie świetlicy wspólnie ułożyli przepis na dobrego przyjaciela. Każdy demonstrował również sposób wyrażania swojej złości. Poprzez zabawę dzieci uczyły się jak opanować i przeciwdziałać agresji. Rozmawialiśmy również o tym, dlaczego warto być miłym, jakich zwrotów grzecznościowych wówczas używamy.