Klasowa wycieczka do Krakowa

10 maja 2023r., razem z klasą 7a pojechaliśmy na wycieczkę klasową.

Celem naszej podróży było odkrycie skarbów Krakowa. Nasza pani przewodnik rozpoczęła trasę od prezentacji ziejącego ogniem, wawelskiego smoka.

W Wawelskiej Katedrze podziwialiśmy grobowce polskich królów. W Następnie wspięliśmy się na wieżę Katedry, aby zobaczyć najsłynniejszy polski dzwon –Dzwon Zygmunt. W podziemiach katedry widzieliśmy grobowce królów Polski oraz wielu słynnych postaci znanych nam z lekcji historii. Zachwycił nas dziedziniec arkadowy zamku królewskiego.

Następnie przeszliśmy ulicami. Kanoniczą i Grodzka, gdzie mijaliśmy barokowy Kościół Piotra i Pawła oraz romański Kościół św. Andrzeja oraz Okno papieskie.

Na krakowskim rynku wysłuchaliśmy hejnału z wieży Bazyliki Mariackiej. Podziwialiśmy także przepiękny ołtarz Wita Stwosza w we wnętrzu bazyliki.

o zakupieniu pamiątek oraz przerwie na posiłek wróciliśmy na Wawel. W Skarbcu koronnym zobaczyliśmy m.in. Szczerbiec - miecz koronacyjny królów Polski. Chłopców szczególnie zainteresowały zbiory Zbrojowni.

Widok Wawelu w promieniach słońca pozostanie w naszych wspomnieniach.